Sunt călător dintr-alte lumi, un exilat pe-acest pământ.

Pe umeri port povară grea, singurătatea-i crucea mea,

Prea mult pe oameni i-am iubit cândva

Acum nici dac-aş vrea n-aş mai putea,

De ce mă simt la mine-n patrie străin

Şi prigonit mi-e sufletul de parc-ar fi hain ?

 


Nu vreau să blestem nici să mă răzbun

Dar e păcat şi jale de-acest pământ străbun

Prea mulţi oameni de marcă şi genii fără de egal

N-au fost luaţi în seamă, trudit-au în zadar,

Cu ce-au greşit ei oare, c-avut-au prea mult har ?

Că n-au vrut să se-nchine pe falsul vostru altar ?

 


Nu cred să mai existe dreptate pe pământ

Nici cinste, nici virtute, ori vreun lucru sfânt.

Privighetoarea-şi plânge în cântec al ei vers

Iar eu dezleg cu mintea-mi al lumii tainic mers.

 


Nu cred să mai existe onoare pe pământ

Nici lacrimi, nici iubire, ori vreun lucru sfânt,

Zefirul suflă agale, pământul se dismeardă

Iar soarele cu-n zâmbet trist în nori dă să se piardă.

 


Singurătatea-mi pare a fi al meu destin

Iar viaţa-mi este plină de dor, jale şi chin.

Cu toate acestea, Doamne, credinţa nu mi-o pierd

Şi aş vrea ca-n astă viaţă pe toţi să pot să-i iert.

 


Străinu-mi-s prin lume, singur printre năluci

Tu viaţă veşnic crudă ce poţi să-mi mai aduci ?

De patimi ros mi-e sufletul, de gânduri mintea plină

Cu toate acestea încerc să ies, dinspre abis înspre lumină.

 


Şi-ncep din nou s-aud chemarea ta în mine

O voce caldă ce mă-ndeamnă să mă întorc la tine,

Căci astfel nu mai fii-voi singur şi-oi învăţa ce e iubirea

Dar pentru asta va trebui să-mi înţeleg menirea.

 


„ Şi vreme e ca să ucizi tot ce e rău şi sterp în tine

Şi să păstrezi în amintiri doar lacrimi şi iubire

Să poţi să uiţi ce-amar şi crud s-a cuibărit, în sufletu-ţi durerea

Că nu mai eşti copilul ce ai fost demult

Ce-şi împletea din jocuri şi din vise fericirea.

Nu mai fi trist, nu mai privi mereu spre nicăerea

Ci caută doar să fi mai bun şi poate-ţi vei găsi menirea ”.

 

Robert TRIF - din Volumul " Peregrin spre Absolut "